Στο πλαίσιο μείωσης των λειτουργικών δαπανών και εξοικονόμησης πόρων στον Ελληνικό Στρατό ο κ. Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγος Φραγκούλης Φράγκος, αποφάσισε τη μεταστάθμευση της 34ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας από τα Γιαννιτσά στην Άσσηρο. Η 34 Ταξιαρχία είναι διεσπαρμένη την παρούσα περίοδο σε 4 περιοχές: Το μεγαλύτερο μέρος της Ταξιαρχίας είναι στα Γιαννιτσά (2 Μηχανοκίνητα Τάγματα Πεζικού, Λόχος Στρατηγείου, Λόχος Αντιαρματικών, Λόχος Διαβιβάσεων), μέρος αυτής στην Σκύδρα (Λόχος Μηχανικού, Λόχος Τεχνικού) και το υπόλοιπο κομμάτι στο Πολύκαστρο (Επιλαρχία Αρμάτων, Πυροβολικό).

Ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, εφαρμόζοντας την πολιτική του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας που απαιτεί περικοπή των περιττών δαπανών στις Ένοπλες Δυνάμεις, αποφάσισε ότι όλη η 34 ΜηχανοκίνητηΤαξιαρχία θα συγκεντρωθεί σ’ ένα πολυδύναμο στρατόπεδο στην Άσσηρο με σύγχρονες εγκαταστάσεις και εκπαιδευτικούς χώρους που καλύπτουν άριστα τις ανάγκες, την αξιοπρεπή διαβίωση και εξασφαλίζουν τις ανάγκες συγκρότησης μιας ισχυρής επιχειρησιακά Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας. Το στρατόπεδο στο οποίο μετακινείται η Ταξιαρχία διαθέτει μεταξύ άλλων και βιολογικό καθαρισμό ενώ στον ίδιο χώρο στρατωνίζονταν Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία η οποία έχει μετακινηθεί

Η γενικότερη ιδέα είναι όλες οι Ταξιαρχίες να μαζευτούν σε πολυδύναμα στρατόπεδα σε βάθος χρόνου και με την κατάλληλη χρηματοδότηση. Στην συγκεκριμένη περίπτωση μετακίνησης της 34 Ταξιαρχίας στην Άσσηρο δεν απαιτείται χρηματοδότηση, αφού το στρατόπεδο προϋπήρχε.

Με την παραπάνω ενέργεια εξασφαλίζονται:

  • Εξοικονόμηση πόρων (ανθρώπινου δυναμικού, εξοικονόμηση χρημάτων κ.λπ.)
  • Μείωση λειτουργικών δαπανών.
  • Καλύτερη λειτουργία Μονάδων ιδίως από πλευράς Διοικητικής Μέριμνας.
  • Αναβάθμιση εκπαίδευσης αφού ο χώρος στην Άσσηρο προσφέρει καλύτερα πεδία βολής και χώρους ασκήσεων.

Πληροφορίες του Ελληνικού Κέντρου Ελέγχου Όπλων φέρουν τον Αρχηγό ΓΕΣ να είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος για τις αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής τις οποίες κατανοεί απόλυτα και θεωρεί σε ένα βαθμό δικαιολογημένες αφού με τον τρόπο αυτό μειώνεται το εισόδημα των κατοίκων της περιοχής Γιαννιτσών, Σκύδρας κλπ. Όμως όλες οι μελέτες δείχνουν ότι αν συνεχιστεί η υπάρχουσα πολυδιάσπαση της 34 Μ/Κ ΤΑΞ οι απώλειες στα οικονομικά των Ενόπλων Δυνάμεων και η αποδυνάμωση της Διοικητικής της Μέριμνας της 34 Μ/Κ ΤΑΞ θα φθείρουν την επιχειρησιακή της δυνατότητα και άρα η μεταστάθμευση της δείχνει να είναι επιβεβλημένη.

Πληροφορίες για την 34 Μ/Κ ΤΑΞ

Η Ταξιαρχία ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1913 στην Φλώρινα ως 34 Σύνταγμα Πεζικού, υπό την διοίκηση της ΙΙ Μεραρχίας Πεζικού. Συμμετείχε ενεργά σε όλους τους αγώνες του έθνους. Την 21 Δεκεμβρίου 1978 μεταστάθμευσε στην Θεσσαλονίκη. Την 1η Απριλίου του 1979, αναδιοργανώθηκε σε μηχανοκίνητο σχηματισμό, με το όνομα «34 Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία». Διαβάστε εδώ περισσότερα (αρχείο PDF 4.6 ΜΒ)

Κάντε ένα σχόλιο