Δημοσιεύματα στο καθημερινό τύπο αλλά και καταγγελίες αρμόδιων φορέων «φωνάζουν» για το καθεστώς διάλυσης και ανομίας που έχει επικρατήσει το Αιγαίο με αποτέλεσμα η Ελλάδα να μην μπορεί να ελέγξει άλλο ένα κυριαρχικό της δικαίωμα, όπως αυτό της επιβολής του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Δικαίου εντός της Επικράτειας της!

Συγκεκριμένα ο κ. Θ. Τσιμπίδης. Διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου, με δημόσια δήλωση του καταγγέλλει πως γύρω στα 15 σεσημασμένα σκάφη με Τουρκική σημαία, εισβάλουν συνεχώς εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων και αλιεύουν παρανόμως ερυθρούς τόνους. Από κει το παράνομο φορτίο μεταφέρεται στη Σμύρνη, όπου υπάρχουν μονάδες πάχυνσης και κατόπιν πηγαίνουν κατευθείαν στο «χρηματιστήριο» του Τόκιο, καθώς αυτές οι ποσότητες αλιευμάτων είναι ήδη προπωλημένες σε Ιαπωνικές εταιρείες – μεγαθήρια του κλάδου. Αναφέρεται δε στη καταγγελία πως 2.500 χιλιάδες κομμάτια τόνου που κάθε μία ζυγίζει 15-20 κιλά, στη διεθνή αγορά έπιασαν την τιμή των 15 εκατομμυρίων ευρώ! Η χώρα μας, δηλαδή, υφίσταται μια πραγματική ληστεία, μια συστηματική πειρατεία άνευ προηγουμένου και οι αρμόδιες υπηρεσίες καταγγέλλονται από πολίτες και περιβαλλοντικούς φορείς πως είναι ανεπαρκείς για να ελέγξουν τις παράνομες και καταστροφικές δραστηριότητες των ιχθύολαθρεμπόρων.

Πρέπει να σημειωθεί δε πως οι ενέργειες αυτές των Τούρκων λαθραλιέων και των Ιαπώνων συνεργατών τους, εκτός από παράνομες είναι και άκρως καταστροφικές για το περιβάλλον και την πανίδα του Αιγαίου μας. Σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) 1224/2009 (άρθρο 5), τα κράτη μέλη υποχρεούνται να ελέγχουν τις αλιευτικέςδραστηριότητες στην επικράτεια τους, συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς ιχθύων σε κλωβούς. Κι αυτό γιατί λόγω της μείωσης των αποθεμάτων του ερυθρού τόνου κατά 85%. από το 1970 τόσο η αλιεία, όσο και η μεταφορά του υπόκεινται σε αυστηρό Ευρωπαϊκό έλεγχο (μέσω των χωρών-μελών), τόσο για Ευρωπαϊκά όσο και για σκάφη τρίτων χωρών όπως αυτά της Τουρκίας. Επιπλέον, με βάση απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από την 15η Ιουνίου 2010 έχει απαγορευθεί η αλιεία ερυθρού τόνου στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Σε μια περίοδο που ο Έλληνας πολίτης «στενάζει» από την οικονομική δυσπραγία και ύφεση, είναι τουλάχιστον ενοχλητικό και απαράδεκτο, το Κράτος, στο οποίο ο πολίτης πληρώνει δισεκατομμύρια για αγορές όπλων, σκαφών και αεροπλάνων, να συντηρεί ανεπαρκείς και οκνηρούς μηχανισμούς που επιτρέπουν σε ξένα ληστρικά συμφέροντα να «στήνουν πάρτι» εκατομμυρίων ευρώ με τους φυσικούς πόρους της χώρας μας.

Συνεπώς, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Τι προτίθεται να πράξουν για τις πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις των Τουρκικών παράνομων ιχθυοθηρικών σκαφών που έχουν στήσει μια ολόκληρη παραγωγική διαδικασία λαθραίας και καταστροφικής εκμετάλλευσης του Ελληνικού θαλάσσιου πλούτου;

2. Πόσες συλλήψεις παράνομων αλιευτικών σκαφών σημειώθηκαν από τις αρχές του 2010 και ποιας εθνικότητας ήταν τα σκάφη;

3. Ποια υπηρεσία είναι αρμόδια για τον έλεγχο της παράνομης αλιείας;

4. Έχουν διερευνήσει τα αρμόδια υπουργεία το «κύκλωμα» Τούρκων λαθραλιέων και Ιαπωνικών εταιρειών εμπορίας αλιευμάτων, το οποίο απομυζεί την Ελλάδα οικονομικά και οικολογικά από πολύτιμους φυσικούς πόρους;

5. Υπάρχει συγκεκριμένος κυβερνητικός σχεδιασμός από τα αρμόδια υπουργεία για τη άμεση δημιουργία, επιτέλους, μιας σύγχρονης Υπηρεσίας Εθνικής. Ακτοφυλακής (εξοπλισμένη κατά τα διεθνή πρότυπα), η οποία θα βάλει τάξη στην παράνομη αλιεία εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων;

6. Έχει ενημερωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση από τα αρμόδια υπουργεία για τις παράνομες δραστηριότητες του Τουρκικού «πειρατικού» αλιευτικού στόλου και αν ναι ποια η απάντηση των Ευρωπαϊκών αρμόδιων Υπηρεσιών; (να προσκομισθούν τα σχετικά επίσημα έγγραφα)

7. Ποια είναι η εμπλοκή της ΕΚΟΝΤΕΧ στο τεράστιο οικονομικό και οικολογικό ζήτημα της λαθραλιείας;

8. Υπάρχει εμπλοκή του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης και αν ναι ποιος είναι ο σχεδιασμός του για την αποτελεσματική φύλαξη των Ελληνικών Εθνικών Συμφερόντων (όπως η διαφύλαξη του φυσικού πλούτου) στο Αιγαίο;

9. Πως εξηγεί ο αρμόδιος υπουργός για το Λιμενικό Σώμα το γεγονός, πως στην περιοχή της Σάμου και Φούρνων Ικαρίας, η οποία είναι γνωστή σε όλους τους εμπλεκόμενους με το θέμα, ως πλούσια αλιευτική περιοχή, να έχει στηθεί μια ολόκληρη βιομηχανία παράνομης ιχθυοθηρίας από Τουρκικά συμφέροντα;

10. Έπειτα από τις συγκεκριμένες επώνυμες και δημόσιες καταγγελίες του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου για την οικολογική καταστροφή που συντελείται στο Αιγαίο από την παράνομη αλιεία τόνου, ποιες πολιτικές ή/και δικαστικές ενέργειες θα γίνουν από τα αρμόδια υπουργεία εναντίον της Τουρκίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης ή/και άλλων διεθνών Οργανισμών, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 72 του κανονισμού (ΕΚ) 1224/2009, κάθε κράτος μέλος υποχρεούται να εξετάσει τις πληροφορίες/καταγγελίες που υποβάλλονται από μη κυβερνητικούς φορείς, σχετικά με διοπτεύσαντα αλιευτικά σκάφη;

11. Γιατί στις 26/06/2010 και στις 30/06/2010, οι αρμόδιες Λιμενικές αρχές, παρότι είχαν ειδοποιηθεί από το Ινστιτούτο Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου, άφησαν ανενόχλητα εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων τα παράνομα Τουρκικά λαθροθηρικά σκάφη και δεν προέβησαν σε συγκεκριμένες ενέργειες ελέγχου;

12. Πόσος είναι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Υπουργείου Οικονομικών, ο παράνομος τζίρος της παράνομης αλιείας από ξένα αλιευτικά σκάφη που εκμεταλλεύονται και καταστρέφουν οικονομικά και οικολογικά το φυσικό πλούτο της χώρας μας;

Αυτά ρώτησε στο Βουλή ο Βουλευτής κ. Νίκος Νικολόπουλος στο ΥΠΕΘΑ το οποίο απάντησε ότι το εν λόγω θέμα εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του ΥΠΕΘΑ και ανήκει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας

Κάντε ένα σχόλιο