Απολύσεις στα Ναυπηγεία ΣκαραμαγκάΜετά την κύρωση με το ν. 3885/2010 και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης έγιναν όλες οι ενέργειες που ήταν αναγκαίες για το closing (έναρξη εφαρμογής της σύμβασης). Αυτή συστήθηκε στις 27-10-2010. Ήδη εγκαταστάθηκε ο νέος κύριος μέτοχος στα Ναυπηγεία και καταβλήθηκαν οι αποδοχές των εργαζομένων.
Αυτά απάντησε πρόσφατα το ΥΠΕΘΑ στην ερώτηση του Βουλευτή κ. Νίκου Νικολόπουλου που ακολουθεί

Ερώτηση 5317/21-10-2010 της Βουλής των Ελλήνων

Νέα εμπλοκή στην υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων και της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σημειώθηκε στο παρά πέντε της ύψωσης της ελληνικής σημαίας στο πρωτότυπο υποβρύχιο «Παπανικολής». Η εξέλιξη αυτή φαίνεται να προκαλεί ερωτήματα για τον τρόπο που χειρίστηκε η Κυβέρνηση το θέμα, αλλά και για τις εγγυήσεις που έλαβε και κατοχύρωσε στη σύμβαση από την απελθούσα ιδιοκτήτρια εταιρεία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ThyssenKrupp και τη νέα ιδιοκτήτρια Abu Dhabi Mar, προκειμένου να παραδοθούν αξιόπλοα τα τέσσερα υποβρύχια και να λειτουργήσει άμεσα και με συγκεκριμένο επιχειρηματικό σχέδιο η επιχείρηση.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

* Οι περίπου 1.200 εργαζόμενοι, όντως παραμένουν απλήρωτοι από τον προηγούμενο Αύγουστο;
* Αναμένεται το κλείσιμο της συμφωνίας και η υπογραφή της σύμβασης για να «τρέξει» υπό το νέο εργοδότη και πάλι η μισθοδοσία τους;
* Τι θα γίνει με την καταβολή των μισθών και το εργασιακό τους μέλλον, που μάλλον δεν διασφαλίζεται για όλους;
* Η νέα εμπλοκή οφείλεται σε κυβερνητική ανεπάρκεια και γραφειοκρατία ή πρόκειται για νέο καψόνι από τις συμβαλλόμενες εταιρείες Abu Dhabi Mar και ThyssenKrupp με σκοπό να επιλυθούν οι εκκρεμότητες;
* Είναι αλήθεια ότι το ταξίδι του Υπουργού Εθνικής Άμυνας στο Κίελο ακυρώθηκε όταν η ΑDΜ ζήτησε να διευθετηθούν επισήμως πριν από το κλείσιμο της συμφωνίας δύο ζητήματα, πρώτον να εκδοθεί η γνωμοδότηση του Υπουργείου Οικονομικών στο γερμανικό αίτημα να μην καταβληθούν φόροι ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ που προέκυψαν μετά από έλεγχο του ΣΔΟΕ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για υποθέσεις που αφορούσαν στο παρελθόν και δεύτερον η εκκρεμότητα επισημοποίησης της άρσης του προστίμου των 230 εκατομμυρίων ευρώ(συν τόκοι) που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2000 για παράνομες κρατικές επιχορηγήσεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;
* Υπάρχει οριστική διευθέτηση του θέματος με έγγραφη άρση του προστίμου από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε;
* Σε περίπτωση αποδέσμευσης της πρώτης δόσης ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ προς την εταιρεία ThyssenKrupp, θα ακυρωθεί η συμφωνία; Εξετάζεται το ενδεχόμενο η μεταβίβαση του 75,1% των μετοχών των ναυπηγείων Σκαραμαγκά να γίνει από την ThyssenKrupp, όχι στην Abu Dhabi Mar, αλλά σε εταιρεία συνδεδεμένη με αυτή;

Κάντε ένα σχόλιο