Θ.Λεονταρίδης: Δημοσιεύματα σε έγκριτες εφημερίδες αλλά και σχετικές αναλύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο αναφέρονται σε αλλαγή της επιχειρησιακής συμπεριφοράς των μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής μας Αεροπορίας κατά την διαδικασία αναχαιτίσεων τουρκικών αεροσκαφών που παραβιάζουν τον Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ), επικαλούμενοι επίσημα στατιστικά στοιχεία του ΥΠΕΘΑ.

Η σύγκριση των διαθέσιμων στοιχείων «παραβιάσεων / αναχαιτίσεων – εμπλοκών» των ετών 2009 – 2010 συνηγορεί σε αλλαγή επιχειρησιακής συμπεριφοράς και δημιουργεί εύλογα ερωτήματα, αφού το 2009 επί 1678 παραβιάσεων του ΕΕΧ από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, σημειώθηκαν 237 εμπλοκές, ενώ στο δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2010 σε 1047 παραβιάσεις σημειώθηκαν μόλις 14 εμπλοκές.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του την 811 Νοεμβρίου 2010, ο κ. Υπουργός παραδέχτηκε ότι «υπάρχει μια συνεχής ένταση και ένας πόλεμος νεύρων στο Αιγαίο» και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα «δεν ακολουθεί μία πολιτική εξαρτημένων αντανακλαστικοί αλλά επιδεικνύει την αναγκαία στρατηγική ψυχραιμία και δεν αφήνει τίποτε αναπάντητο» και ότι «δεν πρόκειται να διολισθήσουμε ούτε ένα εκατοστό σε σχέση με την προστασία των εθνικών μας συμφερόντων, της εθνικής μας κυριαρχίας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.».

Αυτά δηλώνει ο Βουλευτής κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης στην Ερώτηση 6387/18-11-2010 της Βουλής των Ελλήνων ρωτώντας τον ΥΕΘΑ:

1. Εάν τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΘΑ για τον αριθμό των παραβιάσεων – αναχαιτίσεων – εμπλοκών των ετών 2009 και 2010 συμφωνούν με τα στοιχεία της ανωτέρα) παραγράφου, και αν ναι, πως αιτιολογεί την σχεδόν εξάλειψη των εμπλοκών το τρέχον έτος, παρά το γεγονός ότι η τουρκική προκλητική και παραβατική συμπεριφορά παραμένει και μάλιστα αυξανόμενη.
2. Εάν υπάρχει αλλαγή στην επιχειρησιακή συμπεριφορά της ΠΑ κατά την διαδικασία των αναχαιτίσεων, ή στην πολιτική χαρακτηρισμού των ιχνών των τουρκικών αεροσκαφών που παραβιάζουν τον EEX?

3. Μήπως η συνεχής επίκληση της «στρατηγικής ψυχραιμίας» συνδέεται με την αποφυγή των εμπλοκών ακόμη και όταν τα τουρκικά αεροσκάφη επιδεικνύουν «εχθρική πρόθεση» κατά τη διεθνή ορολογία? Όπως επί παραδείγματι συνέβη την 8η Νοεμβρίου 2010, ημέρα της εορτής της Πολεμικής μας Αεροπορίας, όπου σχηματισμοί οπλισμένων τουρκικών αεροσκαφών πραγματοποίησαν υπερπτήσεις πάνω από Ελληνικά νησιά και τα οποία αν και στη συνέχεια αναχαιτίστηκαν δεν οδηγήθηκαν σε εμπλοκές?

4.Μήπως εν τέλει, η «στρατηγική ψυχραιμία» εκλαμβάνεται ως αδυναμία από τη γείτονα χώρα?

Σε απάντηση του το ΥΠΕΘΑ δηλώνει:

Σύμφωνα με τα στοιχεία παραβάσεων-παραβιάσεων για τα έτη 2009-2010 που τηρεί το ΓΕΕΘΑ, το 2009 είχαμε 1678 παραβιάσεις έναντι 1047 μέχρι και 31-10-2010. Ο αριθμός των εμπλοκών για το 2009 ανήλθε σε 238 και για το 2010 σε 13.

Σε κάθε περίπτωση παράβασης των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας ή παραβίασης του Εθνικού Εναέριου Χώρου, η Π.Α. προβαίνει σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας και του ΓΕΕΘΑ στις ενέργειες που απαιτούνται για την προάσπιση της εθνικής κυριαρχίας και τη διαφύλαξη της ασφάλειας των πτήσεων εντός του FIR Αθηνών. Το πλήθος των εμπλοκών κατά τη διάρκεια των αναχαιτίσεων – αναγνωρίσεων εξαρτάται από τη συμπεριφορά του αναχαιτιζομένου.

Η στάση της Ελλάδας είναι καλόπιστη και σταθερό σημείο αναφοράς της πολιτικής μας αποτελεί η διεθνής νομιμότητα και η υπό το πρίσμα των προβλέψεων του διεθνούς δικαίου θεώρηση ή διευθέτηση οποιουδήποτε προβλήματος. Συνεπώς, η ειρηνική επίλυση διαφορών ή η αντιμετώπιση μονομερών αμφισβητήσεων, στην προαναφερθείσα βάση, ιδιαίτερα με γειτονικές χώρες, συνιστά πάγια τακτική και η ως άνω θέση με κανένα τρόπο δεν προβάλλει εικόνα «αδυναμίας» της χώρας προς τα έξω.

Κάντε ένα σχόλιο