Η έντονη κινητικότητα στην αεροπορική βάση της Σούδας συνεχίζεται. Οι καταγγελίες κατοίκων των περιοχών γύρω από τη Σούδα πληθαίνουν. Συνεχώς πραγματοποιούνται προσγειώσεις και απογειώσεις αεροσκαφών.

Και εν μέσω όλης αυτής της κινητικότητας, τραυματίες από τη Λιβύη μεταφέρονται αιφνιδίως στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι μεταγωγικό αεροσκάφος του Κατάρ μετέφερε «αιφνιδίως και με δόλιο τρόπο» στη βάση τραυματίες από τη Λιβύη, αιτούμενο αρχικά προσγείωση για ανεφοδιασμό(!). Ωστόσο κατά τη διαδικασία της προσέγγισης, ο κυβερνήτης ζήτησε ασθενοφόρα δηλώνοντας πως μεταφέρει 5 τραυματίες που έχουν άμεση ανάγκη νοσηλείας, ενώ αργότερα φέρεται να δήλωσε ότι τους τραυματίες συνοδεύουν και 6 συγγενείς τους. Οι υγειονομικές αρχές είχαν την ενημέρωση ότι πρόκειται για πολίτες από το Κατάρ όμως από τον έλεγχο των εγγράφων τους διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για Λίβυους πολίτες.

Όλα τα παραπάνω, τόσο η έντονη κινητικότητα στη Σούδα όσο και η παραπλάνηση των Αρχών, δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά και έντονο προβληματισμό όχι μόνο στην τοπική κοινωνία και τους κατοίκους της Κρήτης αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.

Αυτά δηλώνουν στη ΒτΕ οι  Βουλευτές Αλέξης Τσίπρας Μιχάλης Κριτσωτάκης και ρωτούν τον ΥΕΘΑ

1.  Τι ρόλο διαδραματίζει εν τέλει η χώρα μας και ειδικότερα η βάση της Ιούδας; Πόσες πτήσεις και με ποιο σκοπό έχουν γίνει και γίνονται καθημερινά από τη Σούδα; Τι ακριβώς εξυπηρετούν και πόσο κοστίζουν;

2.  Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους του Κατάρ ενήργησε αυτόβουλα ή με εντολές του ΝΑΤΟ; Η παραπλανητική συμπεριφορά του κυβερνήτη και κατ’ επέκταση η συμπεριφορά της «συμμαχίας» προς τις Αρχές μιας χώρας που «παρέχει διευκολύνσεις» συνάδει με τους κανόνες που διέπουν τη «συμμαχία»;

3.  Τι χειρισμοί προηγήθηκαν από τις ελληνικές Αρχές και τι ακολούθησε; Θα προβείτε στις αναγκαίες ενέργειες προκειμένου να διερευνηθεί το κίνητρο της προσπάθειας παραπλάνησης των ελληνικών Αρχών και της απόκρυψης των στοιχείων των μεταφερόμενων;

4.  Ενημερώθηκαν η Υ.ΠΕ. Κρήτης και το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων; Ερωτήθηκαν αν ήταν σε θέση να υποδεχθούν και να περιθάλψουν τους συγκεκριμένους τραυματίες και εν τέλει ακολουθήθηκαν οι απαραίτητες διαδικασίες.

Σε απάντησή τους το ΥΠΕΘΑ δηλώνει

Το ΚΥΣΕΑ με απόφασή του από 18/3/2011 ενέκρινε την υπό προϋποθέσεις παροχή διευκολύνσεων υποστηρικτικού χαρακτήρα στις Νατοϊκές συμμαχικές δυνάμεις και στις φίλιες και σύμμαχες χώρες που ενεργούν στο πλαίσιο της απόφασης 1973(2011) του ΣΑ/ΟΗΕ σε αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ των οποίων και αυτό της 115 ΠΜ (ΣΟΥΔΑ). Ως προς το πολιτικό πλαίσιο και το κόστος συμμετοχής (λογιστικό, υπό την εκδοχή ότι τα διατιθέμενα μέσα δεν θα είχαν καμία δραστηριότητα υπό εθνικό επιχειρησιακό έλεγχο) ισχύουν όσα είπα κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας (συνεδρίαση της 29/3/2011). Τα πρακτικά της συνεδρίασης βρίσκονται στη διάθεση των κ.κ. Βουλευτών.

Σχετικά με τη μεταφορά τραυματιών από τη Λιβύη στη βάση της Σούδας από αεροσκάφος του Κατάρ: αυτό πραγματοποιούσε πτήση από τη Λιβύη για το Κατάρ την 2/4/2011 εκτελώντας το σχέδιο πτήσεως που είχε καταθέσει. Ενώ βρισκόταν πλησίον της Κρήτης (Παλαιόχωρα), ενημέρωσε το αεροδρόμιο της Σούδας ότι μεταφέρει 15 τραυματίες, εκ των οποίων οι 4 ήταν σοβαρά (τελικά ο ένας εξ αυτών κατέληξε) και ζήτησε άδεια προσγείωσης, ασθενοφόρα και ιατρική βοήθεια. Με δεδομένη τη σοβαρότητα της κατάστασης (ανθρωπιστικοί λόγοι), δόθηκε άδεια προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Σούδας, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο περαιτέρω απωλειών ανθρώπινων ζωών. Στη συνέχεια, με πρωτοβουλία και δαπάνες της κυβέρνησης του Κατάρ, οι τραυματίες μεταφέρθηκαν για νοσηλεία σε ιδιωτικό νοσηλευτήριο της Αθήνας.

Επισημαίνεται ότι, σε σχέση με τις αναπτυσσόμενες ή υπό ανάπτυξη επιχειρήσεις, ελήφθησαν όλα εκείνα τα μέτρα που καλύπτουν ζητήματα ιδιαίτερης ευαισθησίας από την ελληνική εθνική οπτική γωνία, όπως το ζήτημα του σεβασμού των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, σύμφωνα με τη Σύμβαση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας. Εντός της περιοχής ελέγχου πτήσεων, στο FIR Αθηνών, όλα τα αεροσκάφη που επιχειρούν, όχι μόνον από ελληνικά αεροδρόμια, αλλά από οποιοδήποτε αεροδρόμιο, υποβάλλουν σχέδια πτήσης και όλα τα αναγκαία στοιχεία στην ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στο Eurocontrol. Αποκλίσεις που εμφανίσθηκαν τις πρώτες ημέρες από Α/Φ γειτονικής χώρας, δεν επαναλήφθηκαν.

Κάντε ένα σχόλιο