Σύμφωνα με την Αστυνομία και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης βρέθηκε από μηχανοδηγό του Μετρό στο σταθμό του Αιγάλεω (σε άδειο βαγόνι) μια εμπρηστική αυτοσχέδια βόμβα η οποία ήταν ενεργοποιημένη. Περιείχε ωρολογιακό μηχανισμό και ένα δοχείο με βενζίνη. Η εμπρηστικού τύπου βόμβα, ήταν από τη μια ιδιαίτερα μεγάλης ισχύος (περίπου 4 λίτρα βενζίνης) ωστόσο η συνδεσμολογία είχε προβλήματα. Η Αντιτρομοκρατική ομάδα της Αστυνομία ειδοποιήθηκε και εξουδετέρωσε τη βόμβα την οποία μετέφερε στα εργαστήρια της για έλεγχο. Εξετάζονται όλες οι κάμερες προκειμένου να εντοπισθούν οι ένοχοι ενώ αναμένεται και η προκήρυξη της τρομοκρατικής ομάδας. Το Ελληνικό Κέντρο Ελέγχου Όπλων (EKEO) έκανε ένα πρόχειρο υπολογισμό των επιπτώσεων μιας τέτοιας έκρηξης στο βαγόνι του μετρό. Αρχικά πρέπει να μελετηθεί ο εμπρηστικός μηχανισμός για να διαπιστωθεί αν πρόκειται για μια απλή συσκευή ανάφλεξης (εμπρηστική) η είχε συμπεριλάβει τεχνικές θερμοβαρικής έκρηξης (βλ διαλέξεις Καθηγητή Θ. Λιόλιου περί Θερμοβαρικών Όπλων στην Έδρα Ειδικών Όπλων της ΣΔΙΕΠ). Μέχρι τώρα η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία δεν έχει δώσει πληροφορίες για τη διάταξη της συσκευής και έτσι εξετάζουμε όλα τα σενάρια. Αν η συσκευή είχε μηχανισμό δύο διαδοχικών εκρήξεων όπως αναφέρθηκε τότε ο ένας θα σκόρπιζε το καύσιμο στον αέρα και ο δεύτερος θα προκαλούσε ανάφλεξη του νέφους προκαλώντας θερμοβαρικά φαινόμενα και δημιουργώντας ένα πανίσχυρο ωστικό κύμα εκτός από το θερμικό κύμα και την πύρινη σφαίρα στο σημείο μηδέν της έκρηξης. Τα καταστροφικά φαινόμενα στο εσωτερικό του βαγονιού με θερμοβαρική διάταξη θα ήταν πρωτοφανή. Αμέσως μετά την πρώτη μικρή έκρηξη ένα νέφος από σταγονίδια βενζίνης θα γέμιζε το εσωτερικό του βαγονιού αρκετά από τα οποίο θα επικάθονταν στα ρούχα των επιβατών ενώ ένα μεγάλο μέρος του νέφους θα παρέμενε για λίγα δευτερόλεπτα στον αέρα. Μια δεύτερη έκρηξη θα προκαλούσε ανάφλεξη του αεροζόλ δημιουργώντας έτσι ένα ωστικό κύμα μεγάλων διαστάσεων που θα διέλυε το βαγόνι και θα συνέθλιβε τους επιβάτες. Επειδή όμως το οξυγόνο στο εσωτερικό του βαγονιού είναι περιορισμένο η έκρηξη του αεροζόλ ουσιαστικά θα αφαιρούσε (έκαιγε) όλο το οξυγόνο από το βαγόνι προκαλώντας ασφυξία στους επιβάτες. Τα τοιχώματα του βαγονιού θα πολλαπλασίαζαν το ωστικό κύμα δημιουργώντας επαλληλίες και θερμά σημεία όπου η υπερπίεση θα έφτανε πολλές ατμόσφαιρες σχεδόν ακαριαία προκαλώντας πνευμονική κατάρρευση. Είναι τέτοια η φυσική της θερμοβαρικής βόμβας που δεν απαιτείται καν βενζίνη αλλά αρκεί αλεύρι η πριονίδι να αιωρείται στον αέρα. Σημειώνουμε ότι η βενζίνη γραμμάριο προς γραμμάριο εκλύει δέκα φορές περισσότερη ενέργεια από τη Νιτρογλυκερίνη (απλώς την εκλύει βραδύτερα και για το λόγο αυτό δεν κάνει για εκρηκτική ύλη). Το EKEO παραθέτει βίντεο με θερμοβαρική έκρηξη όπου το υλικό που σκορπίζει η πρώτη έκρηξη είναι απλώς υγρό καύσιμο ενώ η δεύτερη το αναφλέγει (πρώτο βίντεο). Αντίστοιχη βόμβα κατασκευάζουν οι τρομοκράτες με απλό πριονίδι που αναφλέγεται όπως δείχνει το δεύτερο βίντεο άρα όποιος κουβαλάει τσάντα με πριονίδι σε κοινόχρηστους χώρους πρέπει να ελέγχεται το ίδιο αυστηρά με αυτόν που κουβαλάει δοχείο καυσίμων.
YouTube Preview Image
Τo EKEO προειδοποιεί όλους τους επιβάτες του ΜΕΤΡΟ και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να αναφέρουν αμέσως στην Αστυνομία και στις Αρχές κάθε αντικείμενο που βλέπουν χωρίς ιδιοκτήτη και ιδιαίτερα δοχεία που φέρουν υγρά η σακούλες/σάκοι με πριονίδι. Παρά την εύρεση του μηχανισμού αυτού οι επιβάτες δεν πρέπει να θεωρούν το ΜΕΤΡΟ επικίνδυνο διότι η συσκευή αυτή θα μπορούσε να είναι σε κάθε κλειστό δημόσιο χώρο με τα ίδια αποτελέσματα. Η μέχρι σήμερα τακτική ασφαλείας του ΜΕΤΡΟ δείχνει ότι πρόκειται για ένα ασφαλές Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Αρκεί να θυμηθούμε ότι στο ΜΕΤΡΟ του Τόκυο τρομοκράτες είχαν ρίξει αέρια νεύρων παρά τα μέτρα ασφαλείας και τη μικρή σχετικά εγκληματικότητα της Ιαπωνίας
(Ακολουθεί διάγραμμα υπερπίεσης θερμοβαρικής έκρηξης σε σχέση με συνήθη χημική έκρηξη από τις διαλέξεις του Δρ. Θ. Λιόλιου στη ΣΔΙΕΠ)

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.